Tuesday, August 12, 2008

Ujung Minggu Yang Padat - Buat Marah Pun Ada !

Ramai sekali rakan yang alert pasal 080808 - tapi aku baru prasaan semalam ....tu pun bila baca blog " Tepak Sireh" . Mana tak nya , masa harian sibuk memanjang dengan kerja , buat report , presentation , meeting dan banyak lagi sewaktu dengan nyer .
Kekadang crita pasal sibuk ini .. makan pun boleh lupa ! jangan yang lain-lain lupa sudahlah, nanti susah pula kalo yang lain-lain pun lupa , sebab buat marah :P
Pada hari 080808 -Jumaat , aku bergegas ke KK masa tu dari KM . Lebih kurang 2 jam sampai lah KK , trus saja ke HQ , ada mini discussion pasal SSP Negeri on 30th of August nanti . Sedar tak sedar aku blum makan lagi yang official , nasiblah ada juga menyempat untuk menjamah biskut tiger 2 keping dan cocozee masa di ofic KM .
Masa balik dari HQ aku dapat sms dari Bernadette yang mau ajak dinner , iyalah suda lama tidak jumpa dengan dorang ni . Jadi aku pun text Gumila untuk join sekali . Bernadette ni sebenarnya kerja dengan Sabah Credit Corp. as PA of GM , Gumila pula kerja as Branch Manager of Maybank Jalan Gaya , Kota Kinabalu . Nah! tu pasal mau kumpul makan sama-sama susah sangat arrange , pasal semuanya sibuk selalu . Ehh! lupa pula Rachel pun ada petang tu , dia kerja dengan CIMB , jadi kami berempat lah petang makan .
Yang best kenal diorang nie sangat kisah pasal saya...haahaha! Crita kenal dengan dorang ni , time blajar di ITM dan UiTM . Kira aku nie anak bulan lah...iyer ker tue ! Banyak kita crita dari crita travelling , currency dan ada juga pasal politik dan isu sensasi terkini !
Petang tu kita dinner di Little Italy , Jalan Gaya . Tau napa di Little Italy - ada orang tu suda addicted makan Pizza ! Mana-mana jalan mesti cari Pizza . Apa kata Gumila dari State - Tokyo - Manila - Jakarta...apalagi 1Borneo, ermmm...semua Pizza ! Buat malas kalo Asli - tido , makan Pizza saja :P
Petang tu kita bersurai awal lebih kurang pukul 8.00pm , pasal Bernadette , Gumila dan Rachel nak bergegas ke Wisma Merdeka - mahu tukar rupiah , sal dorang mahu ke Bali nextweek !....nak ikut juga tapi tiket dah habis !!!!
Lepas tu , aku trus balik Marina Court . Mahu memanjakan badan dan tido awal .....krana esok harinya terpaksa awal bangun seawal boleh kerna ada Taklimat dan Awarness dengan produk baru bank . Kalo ikut hati , mahu saja escape tapi tidak boleh . Mana tidaknya , program tu akan bermula dari 8.30am hingga 11.00pm .....letih!
Selesai saja taklimat aku trus balik Marina Court , selepas buat apa yang wajib aku pun kluar cari makan di UpperStar Segama . Jumpa Anne dan Leroy , sembang kejap trus balik dan tidur matiee , bangun pukul 9.00am...tu pun dapat call dari Valantina dan Clarise . Kalo tidak mukin lewat lagi bangunnya . Ahh baru mau plann balik KM , tetiba my sister Salina and her husband , Jack dan Kak Jamm sudah tunggu dibawah dan saja tunjuk siap kereta parking lagi , mahu ajak lunch ramai-ramai di Baba Nyonya Restaurant .....ermm kalo boleh mahu ja marah dorang . Pikir dorang tu , aku nie selapang dorang ....
Apapun lepas ja makan , trus balik KM , sampai Maghrib dan trus tido.....ni lah crita yang buat aku marah , tak ada langsung masa rehat !

4 comments:

Anonymous said...

Aku paling suka pizza di Upperstar, margherita thin crust ;) Saturang pun buli kasi abis makan bah.. hahah ...

p.s: Is your wordpress blog still on.. I forgot to save the address .. hihi

ASLIsmail said...

iya kah ...nanti aku cuba kalo turun KK .

aku mau minta tolong Mel ba nie .... cam na mau move ke wordpress...

bulan_sunrise said...

salam.
i hopped accidentally to your blog while im bloghopping.

p/s: btw congrats to your sis..

zrull said...

wah...abg asli...
dah lama tak update blog ni. busy kan. hehe..

harap abg asli dapat mengunjungi marudu blog..

http://marudubloggers.blogspot.com/