Friday, July 18, 2008

We Love You Abah , Mama ...

Sejuta terima kasih dan selaut kasih buat Abah dan Mama , masih tidak memadai kami untuk membalas segala jasa Abah dan Mama , yang telah membesarkan kami . Rann , Salina , Mimie , Linda , Lisa , Jack , Nick@ Sumi , Idzan , Nourul dan Faez amat bangga menjadi anak dari Abah dan Mama . Selamat Menyambut Ulang Tahun Perkahwinan yang 34 tahun , semoga Abah dan Mama sentiasa memiliki kesihatan dan diiringi dengan kebahagian yang berkekalan .
"Syarif Ismail Syarif Jamallul dan Marlyn D @ Hamidah Abdullah Syarif Jamallul telah bernikah di Sandakan , Sabah pada 34 tahun yang lalu . Mereka telah dikuniakan cahaya mata seramai 10 orang , lima lelaki dan lima perempuan . Marlyn D. sebelum itu adalah beragama Kristian Khatolik dan berbangsa Dusun Kadazan . Manakala Syarif Ismail berketurunan Syarif .
Menurut salahsilah keluarga keturunan Syarif tiba di Barat Perairan Sabah sebagai pedagang dan sambil mengembangkan agama Islam pada zaman dahulu . Hingga kini , masih terdapat beberapa peralatan dan peninggalan tempat di Kota Marudu , Kota Belud dan Kudat yang menunjukan wujudnya Susur Galur Syarif . Makam Syarif Osman yang terdapat di Kampung Ranau dan beberapa meriam tembaga yang kini masih ada dalam simpanan beberapa Orang-Orang Besar dan Orang Kaya-Kaya di beberapa daerah di Sabah adalah bukti keperkasaan keturunan ini "
Ketika ini Abah dan Mama suda mempunyai dua orang menantu Andy ( Afnizewan ) dan Adda ( Asdarrizam ) dan tiga orang cucu Adam , Andrea dan Qaseh .
Bila cerita mengenai Mama , beliau seorang teliti dalam memastikan nilai kekeluargaan sentiasa subur . Beliau juga amat cerewet dalam hal-hal penampilan diri , pemilihan warna dan kebersihan pastinya . Bagi Abah pula seorang yang sederhana dan tak banyak karenah . Apa saja yang susah akan mudah baginya .
Abah dan Mama terima kasih segalanya , kami adalah harta yang tidak ternilai , NILAINYA .
(The pictures was taken in July 2007 )

2 comments:

Fizz Zaquan said...

Selamat Ulang Tahun Perkahwinan, Semoga dipanjangkan umur serta dimurahkan rezeki....

Rush Murad said...

Happy anniversary to ur parents!!!! semoga jodoh dan kebahagiaan mereka serta keberkatan hidup kekal hingga ke akhir hayat... amiinnnn...

ur parents must be proud to have all of u.... :)