Sunday, July 13, 2008

Jakarta - JUN 2008 part II

Bersama Karyawan Andy Boutique

Shopping Sakan

Sangaji Music Studio

Sempat Pose Sebelum SPA

Peralatan Untuk SPA - siapa tue ekk !

Kita Duduk Menunggu Ben & Mila di Fitting Room Andy Boutique
Tiba Malam Di Soe+Hatta Airport
Awal Pagi Sebelum Ke Jakarta - Ceramah Kesihatan Elken ( Jac , ASLI , Rinn & Nora )
Pada awal pagi sebelum meninggalkan Kota Kinabalu , sempat lagi menghadiri Ceramah Kesihatan Elken di Jalan Lintas . TQ Jac and her groups . Sewaktu tiba di Jakarta malam , terasa seakan lupa berada di OVC . Mana tidaknya, dalam kapal sempat tidur lena , tak taulah kalo snoaring tue..:)
Seawal pagi di Jakarta , terasa saja letih dan terus buat plan mahu buat SPA , tau harganya yang cheaper - tapi jadi tak jadi aja tue ..
Yang best giler , sempat mengunjungi Sangaji Music . Kalo di Indonesia Sangaji sangat terkenal dalam melahirkan ramai artis yang cenderung dalam genre R&B , Jazz dan Classical . Diantara artis yang dilahirkan dan terkenal di Indonesia ialah Syaharani , Elmy Kulit , Aura dan ramai lagi . Kalau di Malaysia kita ada Ning , Syafinaz dan Noryn Aziz dan di Indonesia mereka ada artis Sangaji Music . Pada hari itu , aku sempat membeli 17 cds dan rasanya tidak pernah ada aku nampak dijual di Malaysia - happy sangat hingga tidak sabar balik rumah .
Pada sore aku sempat keluar untuk melihat keadaan sebenar apa yang berlaku di jalan raya Jakarta . Aku hampir tidak percaya , keadaan macik ( kesesakan lalulintas ) begitu serius , dan tidak pernah aku melihat di mana-mana negara luar sebegitu . Jalan raya yang tidak berjalur segala pacai , kereta sorong dan orang yang menjual koran ( surat khabar ) dan minuman juga makan ringan boleh tidak takut dilanggar kereta . Tapi yang peliknya , tidak ada kemalangan atau perlanggaran berlaku - ajaib !
Semasa di Jakarta aku sempat juga bertelefon dengan rakan dari Jakarta Selatan . Sempat lagi membeli simcard - Sempati . Kiranya murah juga untuk bersms dan telefon , berbanding line roaming Malaysia yang mengenakan caj berganda .
Dalam tempoh terdekat ini , kemungkinan akan mengunjungi Indonesia lagi - cuma destinasi yang berbeda pula iaitu Ogos - Padang Sumatra ( belum confirm ) dan hunjung tahun Bali - Denpasar ( confirmed ) . Orang terdahulu selalu berkata , "Jauh Perjalanan Banyak Pengalaman" tak tau aku kalo betul peribahasa ni . Apapun Jakarta best untuk dikunjungi .

No comments: