Monday, August 11, 2008

Konsert Anuar Zain Tidak Dapat Sambutan Dari Warga KK !

Malam tu Konsert Anuar Zain agak lewat bermula , pada mulanya dijangkakan jam 8.00 malam , tapi akhirnya hampir sejam baru bermula . Melihat suasana malam tu , sambutan warga KK agak kurang , senang cerita tidak sampai 50% Dewan UMS dipenuhi penonton . Saya , Gili , Dodot dan Nora agak awal tiba , tepat 7.30 malam telah berada di dalam dewan .... Manakala Nourol , Faiz dan Nick agak lewat , pasal mereka tunggu C Gerald , Mia dan Veron . Iyalah orang-orang muda nie kalo mau jalan or pigi mana ja mesti berkumpulan ....
Mana tidak mau berdandan dan bergaya lagi , dah tue seksi giler .... Tapi berani lah buat perangai pasal abang d'orang sporting jer ! Ah , kalo C Nick dah lah rambut berdye cousin dia C Veron lagi rambut cam sarang tabuan - alah-alah rambut David Arumugam konon! Faiz biasa lah pakai cap jer allthetime ! Apapun dia orang malam tue njoy , mana tidak berkazen-kazen dapat tinguk konsert free....duduk depan lagi tu..... harap-harap tiada lagi konsert dalam tempoh terdekat ini . Kalo konsert C Ampal kali ok kah d'orang tue ah !
Malam tu juga konsert bermula dengan persembahan Deja Moss sebagai artis undangan . Yang best giler Deja malam tu nyanyi lagu "Asmara Ini" ..... iyalah lagu tu lah yang membawa namanya ke Hollywood , Shanghai dan Indonesia ...Malam tu juga dia umumkan akan bernikah pada 30b Ogos nanti di Petra Jaya-Kuching , Sarawak . Pada malam tu juga dia menyanyikan sebanyak 6 lagu......
Bila saja juruacara mengumumkan nama Anuar , para penonton terus aja screming giler . Terutamanya yang pompuan....ermmm , konon-konon mau dapat perhatian la tu, dari artis pujaan mereka . Malam tu Anuar memakai tuxedo kelabu light dan seperti biasa rambut ala-ala Korea gitu ! Lebih kurang 20 lagu yang didendangkan oleh beliau , dan semuanya bernada tinggi . Tapi Anuar memang tak pandai menari la , lagu ngbit pun dia buat alah-alah nasyid....:)
Tapi banyak juga complaint dari crowd , pasal besi penghalang . Pikir buat dalam dewan yang mewah begitu tiada besi pagar , rupa-rupanya ada juga . Apa lagi para penonton di dalam kurungan atau cam orang bersalah aja....
Konsert selesai selewat jam 11.30 malam . Seselesai saja konsert tersebut kami berempat keluar dan trus cari makan . Tiba saja di UpperStar Segama - trus order makan dan kelaparan gitu !
Apapun malam tu kira njoy juga lar . Dan Dodot memang happening lah , memang lucu giler dia . Kalo dia prasaan Anuar ada di Cocon malam tu , pasti kami berempat ikut dia juga . Tapi tidak tahu...ermm ! Sebelum Anuar pulang KL , sempat juga dia , Deja dan her tunang ke Pulau Manukan ( 20 minit dari KK ) untuk bersantai dan melepaskan keletihan kali tu.... :)

5 comments:

Zoulkieflie said...

kalau tak ramai yang datang lagi seronok kan..boleh tgk dekat dekat..hehe

ASLIsmail said...

Iya ler tuu...

Ko Zoul sama dengan Nick - kata cam tuu..tapi nampak kosong bah malam tu , cam x brapa excited !

Anonymous said...

ehhh...tu wilma kan? yg baju coklat belang2...

DorisJ said...

mahal gia tikit dia tu..
ya betul tu kalu sikit org buli tengok clear..
i wonder what anuar zain thinkin nda berapa teruja kali!

ASLIsmail said...

Rn8- dia bukan wilmina la....tu Dodot ( Hildawati Abd Halim )...wilmina d Sdkn...:) Napa kenal kah ?

Dorisj- Iya dia macam susah juga mau excited mlm tu , nasib bnyk budak UMS kana kaci suruh masuk pree...sanang ati durang RM300...pree ja dapat...:)